مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 00:452021-10-27سياسي

دیدار سفیر سعودی با «البرهان» و سفرای غربی با «حمدوک» در سودان


سفیر عربستان در خارطوم امروز با عبدالفتاح البرهان فرمانده کل نیروهای مسلح سودان که رهبری تحولات اخیر سودان و انحلال کابینه و شورای حاکمیتی این کشور را برعهده داشت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و رییس شورای منحل شده حاکمیتی این کشور، روز چهارشنبه با علی حسن بن جعفر سفیر عربستان در خارطوم دیدار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیا الیوم ، نیروهای مسلح سودان در بیانیه ای که در فیس بوک منتشر شده است، گفت: البرهان ظهر امروز در دفتر خود میزبان بن جعفر بود.

در این بیانیه آمده است: طرفین تحولات اوضاع سیاسی در سودان و تلاش های به کارگرفته شده برای حل بحران از طریق رایزنی با همه طرف های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

نیروهای مسلح سودان گفت: سفیر عربستان بر اهتمام کشورش برای ایجاد ثبات در سودان تاکید کرد و گفت که از هر آنچه به ایجاد وفاق میان گروه های سیاسی منجر می شود، حمایت می کند.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی  هم سه شنبه شب با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود درباره سودان تلفنی گفت وگو کرده بود.

نمایندگی سازمان ملل در سودان هم اعلام کرد که سفرای فرانسه، آلمان، نروژ، لنگلیس و آمریکا با عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در محل اقامتش دیدار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار سفیر سعودی با «البرهان» و سفرای غربی با «حمدوک» در سودان

دیدار سفیر سعودی با «البرهان» و سفرای غربی با «حمدوک» در سودان