مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 23:052021-10-27اقتصادي

فروش دولت و دسترسی به منابع ارزی بهبود یافته است/ وصول ارزی سه برابر شده است


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وصول ارزی دولت سه برابر شده است، گفت: در هفت ماه نخست امسال 16 و نیم میلیارد دلار در سامانه معاملات نیمایی ارز معامله شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از صدا و سیما، علی صالح آبادی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ارزش معاملات در سامانه نیمایی در مدت مشابه سال گذشته 8.

8 میلیارد دلار بوده است.

وی گفت: در سال 99 کل حجم معاملات ارزی در سامانه نیما؛ 16 و 7 دهم میلیارد دلار بود که تقریباً برابر با معاملات ارزی 7 ماهه نخست امسال است.

صالح آبادی با بیان اینکه قابل پیش بینی بودن بازار ارز موجب آرامش این بازار می شود، درباره ارز 4200 تومانی یا بازار متشکل ارزی هم افزود: سال گذشته کل حجم معاملات در این بازار 10 میلیارد دلار بود، اما در هفت ماهه نخست امسال؛ 9 و نیم میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی اختصاص داده و معامله شده است.

وی گفت: با توجه به مجوزهای جداگانه ای که داشتیم حدود یک و نیم میلیارد دلار بیش از مصوبه مجلس به کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی اختصاص دادیم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: یک و نیم میلیارد دلار نیز افزون بر ارز اختصاص داده شده به کالاهای اساسی، برای واردات واکسن پرداخت کردیم.

صالح آبادی افزود: وصول ارزی دولت در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛ سه برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش دولت و دسترسی به منابع ارزی بهبود یافته است/ وصول ارزی سه برابر شده است

فروش دولت و دسترسی به منابع ارزی بهبود یافته است/ وصول ارزی سه برابر شده است