مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 22:202021-10-27سياسي

سخنان روانچی در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی سازمان ملل


مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی سازمان ملل، گفت: ما خواستار لغو کامل و فوری همه محدودیت ها هستیم تا کشورهای هدف، - مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی سازمان ملل، گفت: ما خواستار لغو کامل و فوری همه محدودیت ها هستیم تا کشورهای هدف، از جمله ایران بتوانند به طور موثر از جمعیت غیرنظامی خود در برابر خطرات روزانه ناشی از انفجار مین ها و بقایای مواد منفجره جنگ محافظت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن سخنان روانچی به شرح زیر است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مؤسس کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، همچنان بر این اصل مورد توافق جهانی تأکید می کند که فضای ماورای جو، میراث و مایملک مشترک برای همه بشریت است و منحصراً باید برای مقاصد صلح آمیز و به نفع نسل های کنونی و آینده همه مردم کاوش و استفاده قرار گیرد.

همچنین این قلمرو برای اکتشاف، استفاده و دسترسی همه کشورها بر اساس برابری و با احترام کامل به اصل عدم تملک هیچ بخشی از آن آزاد خواهد بود.

ترویج همکاری های بدون تبعیض در فعالیت های فضای ماورای جو و همچنین عدم مداخله در فعالیت های دولت ها در کاوش و استفاده از فضا برای اهداف صلح آمیز نیز باید به طور کامل رعای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنان روانچی در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی سازمان ملل

سخنان روانچی در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی سازمان ملل