مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 16:352021-10-27سياسي

محتوای قوانین باید از کیفیت لازم برخوردار باشد


رییس مرکز پژوهش های مجلس در نشست با مدیران جمعی از اندیشکده ها،گفت: به نتیجه رسیدن قوانین مستلزم آن است که محتوای قوانین از کیفیت لازم برخوردار باشد و اصول قانون نویسی رعایت شود.

- به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، امروز(چهارشنبه 5 آبان) مدیران تعدادی از اندیشکده های کشور با بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس دیدار کرده و راهکارهای افزایش تعامل و همکاری های دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست نگاهداری با تأکید بر این نکته که برای تدوین و تصویب قوانین باید اقدامات محتوایی و علمی لازم در تهیه پیش نویس قوانین انجام شود، گفت: به نتیجه رساندن قوانین مهم و ضروری در کشور نیازمند دو مؤلفه مهم است.

نکته اول اینکه تعامل با نمایندگان صورت بگیرد و همچنین محتوای قوانین از کیفیت لازم برخوردار باشد و اصول قانون نویسی رعایت شود.

وی سپس به تشریح نحوه تعامل مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش ها با اندیشکده ها پرداخت و افزود: در این زمینه دو نوع نگاه وجود دارد.

برخی اندیشکده ها معتقد هستند که باید در جلسات کمیسیون ها حضور داشته باشند و نظر خود را به صورت مستقیم با نمایندگان طرح کنند.

نگاهداری با اشاره به نگاه دیگر در نحوه تعامل مجلس و اندیکشده ها گفت: در نگاه دوم برخی معتقد هستند مرکز پژوهش ها به نوعی مواز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محتوای قوانین باید از کیفیت لازم برخوردار باشد

محتوای قوانین باید از کیفیت لازم برخوردار باشد