مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 15:552021-10-27بين الملل

ازبکستان خواستار استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار شد


وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با همتای ایرانی خواستار استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان با عبدالعزیز کامل اف، وزیر امور خارجه ازبکستان دو طرف در خصوص آخرین تحولات افغانستان، همکاری های اقتصادی دو کشور در حوزه ترانزیت و انرژی و همچنین تعاملات کشورمان با سازمان همکاری شانگهای، گفتگو و تبادل نظر کردند.

  وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، بر ضرورت تبادل نظر تاشکند- تهران در این خصوص تاکید کرد.

  وی آمادگی کشورش را جهت توسعه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف از جمله انرژی اعلام کرده و خواستار تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فیمابین شد.

  وزیر خارجه ازبکستان همچنین با اشاره به تمایل کشورش جهت استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار، خواستار برگزاری نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان، به منظور تقویت همکاری های ترانزیتی سه کشور شد.

  تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال آینده میلادی در ازبکستان، به عنوان رییس دوره ای این سازمان، از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دو طرف بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازبکستان خواستار استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار شد

ازبکستان خواستار استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار شد