مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:302021-10-27پزشكي

زرشک، دانه های سرخ سلامتی/ استفاده از زرشک به عنوان یک داروی کاهنده وزن


در طب ایرانی از زرشک به عنوان ضدباکتری و تب بر، در هند از آن به عنوان مقوی، اشتهاآور، برای شست وشو و ضدعفونی گلو، و در اروپا (برای درمان) بیماری های صفراوی و کبد استفاده می شود.

- در طب ایرانی از زرشک به عنوان ضدباکتری و تب بر، در هند از آن به عنوان مقوی، اشتهاآور، برای شست وشو و ضدعفونی گلو، و در اروپا (برای درمان) بیماری های صفراوی و کبد استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر طیبه شاهی، عضو هیأت علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: آنتوسیانین ها به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین گروه رنگدانه های محلول در آب هستند و متعلق به گروه فلاونوییدها و از ترکیبات پلی فنول ها بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی است.

آنتوسیانین ها در بلوبری، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، انگورهای بنفش و قرمز بوده و زرشک یکی از منابع خوب این ترکیب است.

دکتر شاهی افزود: استفاده از آنتوسیانین های زرشک در انواع غذاها و نوشیدنی ها باعث جلوگیری از برخی بیماری ها مانند سرطان و بیماری های قلبی- عروقی شده و علاوه بر خاصیت دفع سموم، بازدارنده آنزیم های گوارشی (آلفا گلوکزیداز، آلفا آمیلاز، پروتئاز، و لیپاز) است که موجب کنترل دیابت نوع دو و چاقی می شود؛ همچنین در بهبود سیستم ایمنی بدن، بهبود دید در شب و کاهش اختلال آلزایمر نقش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زرشک، دانه های سرخ سلامتی/ استفاده از زرشک به عنوان یک داروی کاهنده وزن

زرشک، دانه های سرخ سلامتی/ استفاده از زرشک به عنوان یک داروی کاهنده وزن