مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-27بين الملل

لاوروف در نشست تهران: از ایجاد یک دولت کاملا فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم


وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه باید منافع همه گروهها و قومیت ها در افغانستان رعایت شود، گفت: از ایجاد یک دولت کاملا فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران رعایت شود و از ایجاد یک دولت کاملا فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم.

وی افزود: باید حقوق زنان و مذاهب محترم شمرده شود و با قاچاق مواد مخدر و تروریسم در افغانستان و کشورهای اطراف آن مبارزه شود.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: از همسایگان افغانستان دعوت می کنیم تا با توجه به خروج ناتو و آمریکا از افغانستان، کشور خود را پایگاه آنها قرار ندهند.

  لاوروف افزود: کنفرانس برای کنفرانس باید کنار گذاشته شود و کارها با محوریت سازمان ملل باید عملیاتی باشد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: من چندی قبل در نشست مسکو سخنرانی کردم و امیدوارم نشستهای افغانستان به جای موازی کاری به دنبال تکمیل هم باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اجلاس امروز با حضور چهار تن از وزرای خارجه شامل ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان و با حضور آنلاین وزرای خارجه روسیه و چین و حضور نمایندگان ویژه این دو کشور به صورت حضوری در حال برگزاری است و پیام وید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف در نشست تهران: از ایجاد یک دولت کاملا فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم

لاوروف در نشست تهران: از ایجاد یک دولت کاملا فراگیر در افغانستان حمایت می کنیم