مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 10:002021-10-27بين الملل

کره جنوبی اعلامیه صلح را راهی برای از سرگیری مذاکرات کره شمالی می داند


در تلاش دقیقه نودی برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی پیش از پایان دوره ریاستش در سال آینده، رییس جمهوری کره جنوبی خواستار صدور اعلامیه ای شد که رسما به وضعیت جنگی بر جای مانده از دهه 50 میلادی خاتمه می دهد.

- در تلاش دقیقه نودی برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی پیش از پایان دوره ریاستش در سال آینده، رییس جمهوری کره جنوبی خواستار صدور اعلامیه ای شد که رسما به وضعیت جنگی بر جای مانده از دهه 50 میلادی خاتمه می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی و قوای سازمان ملل به رهبری آمریکا عملا از زمان پایان جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 که با آتش بس موقت به جای یک پیمان صلح به اتمام رسید، به لحاظ فنی در وضعیت جنگی با کره شمالی به سر می برند و سئول صدور یک اعلامیه پایان جنگ را راهی برای اعتمادسازی، از سرگیری مذاکرات هسته ای مسکوت مانده و در نهایت تضمین یک توافق صلح پایدار می بیند.

چنین اعلامیه ای به نسبت سایر موارد مورد مناقشه مثل تسلیحات هسته ای کره شمالی، مساله ای است که به لحاظ سیاسی کمتر به آن پرداخته شده است.

اما منتقدان نگرانند که چنین اعلامیه ای به تضعیف ائتلاف آمریکا – کره جنوبی یا تضعیف فشار بین المللی روی برنامه های تسلیحاتی کره شمالی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی اعلامیه صلح را راهی برای از سرگیری مذاکرات کره شمالی می داند

کره جنوبی اعلامیه صلح را راهی برای از سرگیری مذاکرات کره شمالی می داند