موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:402021-10-27پزشكي

سلول های چربی محافظ زنان در برابر بیماری های متابولیک


نتایج تحقیقات دانشگاه سین سیناتی آمریکا نشان می دهد که میتوکندری در بافت چربی زنان بیشتر است و باعث محافظت بیشتر در برابر چاقی و بیماری های متابولیک می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات دانشگاه سین سیناتی آمریکا نشان می دهد که میتوکندری در بافت چربی زنان بیشتر است و باعث محافظت بیشتر در برابر چاقی و بیماری های متابولیک می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، دکتر کارتیکیان چلا کریشنان، استادیار گروه داروشناسی و فیزیولوژی سیستم ها در کالج پزشکی سین سیناتی آمریکا ،توضیح داد: میتوکندری در سلول های بدن انرژی تولید می کند.

وی در تحقیق روی مدل های حیوانی، سطوح مختلفی از میتوکندری را با توجه به جنسیت حیوان کشف کرد و گروه تحقیقاتی او نیز همین نتیجه را در انسان یافت.

چلا کریشنان می گوید: نتایج تحقیقات روی موش و انسان نشان داد که بافت پی یا بافت چربی جنس ماده میتوکندری بیشتری نسبت به بافت چربی نر دارد.

وی اظهار کرد: ما متوجه شدیم که این تفاوت فقط در تعداد نبود.

حتی ژن هایی که بیان می شوند و با میتوکندری مرتبط هستند نیز بیشتر بودند و عملکرد بالاتری داشتند.

ما معتقدیم که این موضوع را می توان با بیماری های متابولیک تفسیر کرد؛ به این معنی که زنان قبل از یائسگی بیشتر در برابر بیماری های متابولیک محافظت می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های چربی محافظ زنان در برابر بیماری های متابولیک

سلول های چربی محافظ زنان در برابر بیماری های متابولیک