مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:302021-10-27پزشكي

آغاز زنانه شدن سالمندی در کشور


مدیرکل جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زنانه شدن سالمندی در کشور آغاز شده و باید سیستم های حمایتی به درستی برای مواجه با این پدیده تبیین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حامد برکاتی روز چهارشنبه افزود: جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می کند و با توجه به اینکه امید به زندگی در زنان بیش از مردان بوده و بانوان بعد از طلاق کمتر ازدواج مجدد دارند، تنها بوده و دوران سالمندی آنها بیشتر خواهد بود و از هم اکنون پدیده زنانه شدن سالمندی آغاز شده و اگر سیستم های حمایتی به درستی تبیین نشود، مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: مردان به دلیل مرگ های زودهنگام از جمله حوادث ترافیکی عمر کمتری می کنند و طول عمر زنان سه تا چهار سال بیش از آنها است و در جامعه امروزی با توجه به اینکه فرزندآوری کمتر شده، در دوران سالمندی مشکلات زیادی خواهند داشت و تنها خواهند بود.

برکاتی با بیان اینکه نرخ باروری در کشور 1/7 است در حالی که باید 2/1 باشد تا جمعیت حفظ شود، تاکید کرد: شیوع پوکی استخوان به دنبال فقیر شدن استخوان ها، گسترش سرطان سینه که در استان های کشور بصورت یکسان است، برای سلامت زنان در دوران سالمندی خطرناک بوده و باید زنان از وضعیت سلامت خود آگاه شوند تا دوران سالم تری را در دوران پیری طی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز زنانه شدن سالمندی در کشور

آغاز زنانه شدن سالمندی در کشور