مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:552021-10-27پزشكي

خوشحال نباشید که کرونا نمی گیرید


متخصص بیماری های داخلی و رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: برخلاف تصور عموم افراد سیگاری هم دچار کرونا می شوند؛ اتفاقا بیشتر از دیگران چراکه بدنشان به علت مصرف سیگار ضعیف می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی متخصص بیماری های داخلی و رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: برخلاف تصور عموم افراد سیگاری هم دچار کرونا می شوند؛ اتفاقا بیشتر از دیگران چراکه بدنشان به علت مصرف سیگار ضعیف می شود.

علیرضا محمودی راد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین دانشگاه USCF در گزارش اخیر خود که شامل بررسی 19 مطالعات مختلف بر روی 11600 نفر از بیماران کرونایی در کشورهای چین، کره جنوبی و آمریکا است، اعلام کردند نه تنها سیگاری ها دچار کرونا می شوند بلکه شدت و وخامت علائم در بین آنان بیشتر است.

وی ادامه داد: چرا در بین عموم خلاف این باور وجود دارد؟؛ محققان می گویند ریشه این باور ممکن است ناشی از ارزیابی کمتر تعداد سیگاری ها در بین بیماران کرونایی باشد، به خصوص هنگامی که با شرایط دشوار مراقبت از بیماران در سیستم های بهداشتی تحت فشار روبه رو هستیم.

محمودی راد در پاسخ به این سوال که وقتی سیگار را متوقف می کنیم در بدن چه اتفاقی می افتد، بیان کرد: بعد از 20 دقیقه ضربان قلب و فشار خون فرد و پس از 12 ساعت میزان منوکسید کربن و اکسیژن خون به حالت عادی باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشحال نباشید که کرونا نمی گیرید

خوشحال نباشید که کرونا نمی گیرید