مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:452021-10-27اجتماعي

بازی شوشَتَله روستای گردشگری حبشی در دست پیگیری برای ثبت در فهرست آثار ناموس کشور


مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: بازی محلی شوشَتَله روستای گردشگری حبشی برای ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور در دست پیگیری است.

- ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: بازی محلی شوشَتَله روستای گردشگری حبشی برای ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور در دست پیگیری است.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بازی محلی شوشَتَله یا گردو بازی یکی از بازی های قدیمی روستای گردشگری حبشی به شمار می رود که چندی پیش با برگزاری این بازی توسط کانون پرورش فکری کودکان شهرستان در این روستا ،کارشناسان میراث فرهنگی استان برای پیگیری ثبت این بازی محلی در فهرست آثار ناملموس کشور از برگزاری گردو بازی روستای گردشگری بازدیدکردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال های گذشته غذای آش خیار اسدآباد در آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر تعدادی از غذاهای محلی شهرستان را نیز برای ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور در دست پیگیری داریم.

اکبری شایگان تصریح کرد: پخت نان سنتی و کلره محلی چشمه قنداب و آیین سنتی شکرگزاری برداشت محصول در کنار تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از مراسم و آیین ها با قدمت 400 ساله نیز از دیگر برنامه های میراث فرهنگی برای پیگیری در ثبت آثار ناملموس کشور بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی شوشَتَله روستای گردشگری حبشی در دست پیگیری برای ثبت در فهرست آثار ناموس کشور

بازی شوشَتَله روستای گردشگری حبشی در دست پیگیری برای ثبت در فهرست آثار ناموس کشور