مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:302021-10-27سياسي

ضرورت مشارکت سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی در توسعه دانش آمار فضایی


رییس انجمن آمار ایران توسعه دانش آمار فضایی در کشور را مربوط به 20 سال قبل دانست و گفت: کشاورزی، زمین شناسی، خاک شناسی، محیط زیست، زلزله شناسی و هواشناسی تنها بخشی از این کاربردها است و خوشبختانه امروزه شاهد کاربردهای بیشتر این دانش در حوزه ها و گرایش های مختلف هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرحمان راسخ در چهارمین سمینار آمار فضایی و کاربردهای آن که صبح امروز آغاز به کار کرد، با اشاره به روز آمار و برنامه ریزی ابراز امیدواری کرد که در این روز اهداف جامعه آماری محقق شود.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این سمینار، اظهار کرد: آمار فضایی یکی از گرایش های مهم آماری است که تمرکز آن بر روی داده های فضایی با رویکردهای مکانی است و با چنین رویکردی می توان با مجموعه ای از روش هایی که سال های دور و نزدیک مطرح شده است، از این علم در حوزه های مختلف بهره برد.

راسخ، روش های توصیفی و تحلیلی را از روش های مورد استفاده در آمار فضایی نام برد و گفت: موضوع آمار فضایی از بیش از 20 سال قبل در ایران به موازات پیشرفت های سایر کشورها آغاز شد و در حال حاضر شاهدیم که تعدادی از محققان این حوزه با فراگیری این دانش در مراکز علمی و دانشگاهی و پژوهشی مشغول به فعالیت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مشارکت سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی در توسعه دانش آمار فضایی

ضرورت مشارکت سازمان محیط زیست و جهادکشاورزی در توسعه دانش آمار فضایی