مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 19:452021-10-26دانش

تعداد ورودی های رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاهها افزایش می یابد


قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: باید طی پنج سال آینده در رشته پزشکی سالانه 3 هزار نفر و در رشته دندانپزشکی 500 نفر به ورودی دانشگاه های کشور اضافه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور کبگانیان در حاشیه یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به دستور جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: دستور اصلی جلسه امروز موضوع سرانه پزشکی بود، به دلیل اینکه در سند آمایش آموزش عالی، حوزه سلامت یک بخش مهم محسوب می شود، نگرانی هایی از تعداد رو به افول پزشکان کشور وجود دارد.

از سوی دیگر ما با پیری جمعیت مواجه هستیم و نگرانی هایی در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه همین مسئله شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر آن داشت که نسبت به این موضوع حساس شود افزود: بنابراین اقدامات کارشناسی بسیار دقیقی با حضور دستگاه های ذیربط انجام شد به طور مشخص تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد در چند محور است که نخستین آن بحران پیری جمعیت است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه، در سنین بالا نیاز کشور به خدمات پزشکی بالاتر می رود، دومین محور و تهدید را بازنشستگی پزشکان بخصوص فارغ التحصیلان دهه شصت عنوان کرد و افزود: چراکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه شصت جهشی در جذب دانشجویان پزشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد ورودی های رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاهها افزایش می یابد

تعداد ورودی های رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاهها افزایش می یابد