مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 16:152021-10-26سياسي

عوامل موثر در ارتباطات کدامند؟


هنگام برقراری ارتباطات عواملی مثل استفاده از تکنیک های اقناعی می تواند موثر باشد اما در برخی موارد به دریافت کننده بر می گردد که به آنها فرامتن گفته می شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، لیلا وصالی، دکترای حوزه ارتباطات در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، گفت: ارتباط انواع و اقسام تقسیم ها را می تواند داشته باشد و از هر جنبه تقسیم بندی شود اما چیزی که می تواند ما را به سواد رسانه ای برساند این است که ما پیش از هرکس ابتدا با خودمان ارتباط داریم؛ اگر در طول شبانه روز با هیچ کس هم ارتباط نداشته باشیم مدام با خودمان ارتباط داریم و روانشناسان معتقدند این بخش از ارتباط دقیق ترین و قوی ترین ارتباط محسوب می شود.

وی تصریح کرد:بسیاری از بزه ها و مشکلات اجتماعی که از ضعف اعتماد به نفس و ناامیدی ناشی می شود به ارتباطی که با خودمان داریم برمی گردد و نوع ارتباط و شناخت با خود که باید نوع رابطه با خودمان را اصلاح کنیم.

کارشناس ارتباطات گفت: هر نوع ارتباطی یک مدل ساده دارد که فرستنده پیامی را ارسال می کند و گیرنده پیام را دریافت می کند و بازخورد نشان می دهد.

اگر رمزگذاری به گونه ای باشد که همان گونه که فرستنده مدنظرش بوده توسط گیرنده رمزگشایی شود می گوییم ارتباط اتفاق افتاده اما بسیاری از مواقع رمزگشایی درست اتفاق نمی افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل موثر در ارتباطات کدامند؟

عوامل موثر در ارتباطات کدامند؟