مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 16:102021-10-26پزشكي

چطور فرزند خوبی تربیت کنیم؟


شایع ترین پیامد تعارضات تربیتی برای فرزندان ناامنی است که منجر به پرخاشگری، ترس از ارتباطات اجتماعی، چسبندگی بیش از اندازه کودک به یکی از والدین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،فاطمه سادات رازقی، روان شناس در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم گفت: انسان موجودی اجتماعی است و در طی تکامل خود به این نتیجه می رسد که پس از رسیدن به بلوغ فکری جسمی و عاطفی باید همسری برای خودش اختیار کند که بتواند در زندگی مسیر جدیدی را طی کند.

اصل این موضوع به نیاز به ارتباط برقرار کردن بر می گردد.

وی ادامه داد: ارتباط شاید اول بین دو نفر باشد اما با گسترش خانواده اثر گذاری آن در نقش های دیگر مثل والدین و فرزند هم انشعاب پیدا می کند.

ما به این مرحله می گوییم که فرد برای تربیت فرزند و ارتباط با او شیوه تربیتی اتخاذ می کند.

وی تصریح کرد: هر دو نفری که ازدواج می کنند کاملا تشابه ندارند و همین تفاوتها گاهی ارتباط برقرار کردن را جذاب می کند؛ وقتی فقط فرد و همسرش ارتباط دارند این تفاوت ها چالش هایی که ایجاد می کند که ممکن است جذاب هم باشد و حل کردن آنها ساده تر و ممکن تر باشد اما وقتی پای فرزند به میان می آید از آن جایی که فرزند حاصل یک ارتباط است و رابطه ای خاص با مادر و پدر دارد و مثلث ارتباطی و ارتباط چند جانبه شکل می گیرد اثرات ارتباط بر تربیت ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور فرزند خوبی تربیت کنیم؟

چطور فرزند خوبی تربیت کنیم؟