مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 14:552021-10-26اقتصادي

جزییات توافق های اقتصادی ایران و ترکمنستان


وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در نشست امروز و فردا در سه حوزه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و بازرگانی مذاکرات و توافقاتی بین دو کشور ایران و ترکمنستان صورت خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رستم قاسمی در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: در این نشست در سه حوزه به توافق رسیدیم که یکی از آنها شامل حوزه انرژی یعنی گاز و برق است؛ چرا که در این زمینه با ترکمنستان روابط گسترده ای داریم و توسعه آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ترانزیت در حوزه ریلی، حمل و نقل زمینی و دریایی اهمیت بسیار زیادی دارد و تعیین کننده است و در صددیم روابطمان را در این زمینه ها با ترکمنستان توسعه دهیم؛ چرا که در گذشته به دلیل محدودیت های کرونایی کاهش پیدا کرده بود.

همچنین در زمینه بنادر و حمل و نقل دریایی بحث هایی صورت گرفت که با توجه به ظرفیت هایی که در بنادر داریم مورد توجه طرفین قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: از سوی دیگر مقرر شد که ترکمنستان در بنادر جنوبی ایران سرمایه گذاری کند و ما هم این کار را در بنادر آنها متقابلا انجام دهیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در این نشست مقرر شد تجارت و مبادلات تجاری دو کشور توسعه پیدا کند؛ چرا که ترکمنستان در مسیر تجارت جهانی است و قرار شد از چین و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق های اقتصادی ایران و ترکمنستان

جزییات توافق های اقتصادی ایران و ترکمنستان