مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 14:352021-10-26سياسي

بازخوانی ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین های آمریکا/ پاشنه آشیل سایبری ایران کجاست؟


مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی، به بررسی اختلال سایبری در شبکه سوخت آمریکا به عنوان اولین چالش سایبری دولت بایدن پرداخته و در ادامه، ملاحظاتی را برای ایران مطرح کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت مطالعات سیاسی این مرکز در گزارشی با عنوان اولین چالش سایبری دولت بایدن؛ اختلال سایبری در شبکه سوخت آمریکا آورده است: جمعه 18 اردیبهشت ماه 1400 - هفتم می 2021 - یکی از خطوط انتقال سوخت شرکت کولونیال آمریکا مورد حمله باج افزاری یک گروه هکری ساکن در اروپای شرقی به نام دارک ساید قرار گرفت و از کار افتاد.

این خط لوله روزانه 5/2 میلیون بشکه معادل 45 درصد از نیاز بنزین، دیزل و سوخت جت ساحل شرقی ایالات متحده را تأمین می کند.

دولت بایدن روز یک شنبه 9 می 2021 (19 اردیبهشت ماه 1400) اعلام وضعیت اضطراری کرد و شخص او تصریح کرد که از ابعاد احتمالی این حادثه نگران است.

هکرها 100 گیگابایت از اطلاعات این شبکه را در اختیار گرفتند تا باج اعلام شده از سوی شرکت تأمین شود؛ در غیر این صورت، اطلاعات سرورهای این شرکت را روی اینترنت منتشر خواهند کرد.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس می افزاید؛ در واکنش به این حمله، ابتدا کل عملیات این خط لوله متوقف شد تا سیستم های فناوری اطلاعات پشتیبان این خطوط لوله از ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین های آمریکا/ پاشنه آشیل سایبری ایران کجاست؟

بازخوانی ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین های آمریکا/ پاشنه آشیل سایبری ایران کجاست؟