مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 13:002021-10-26پزشكي

نظر یک متخصص اپیدمیولوژی در خصوص دو شرط ایجاد ایمنی جمعی


یک متخصص اپیدمیولوژی، ایجاد ایمنی جمعی را منوط به واکسیناسیون حداقل 85درصدی مردم و عدم شیوع گونه جدیدی از کووید19 دانست.

- ایسنا/سمنان یک متخصص اپیدمیولوژی، ایجاد ایمنی جمعی را منوط به واکسیناسیون حداقل 85درصدی مردم و عدم شیوع گونه جدیدی از کووید19 دانست.

دکتر رضا چمن متخصص اپیدمیولوژی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منظور از واکسیناسیون 85 درصدی، تزریق هر دو دُز یکی از واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه ایجاد ایمنی جمعی علاوه بر واکسیناسیون منوط به عدم شیوع دوباره نوع جدید دیگری از این بیماری ویروسی است افزود: در هر صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های قبلی نیز الزامی است.

این متخصص اپیدمیولوژی همه گیری با اشاره به کاهش مناطق قرمز در یکی دو هفته اخیر خاطرنشان کرد: هم وطنان باید بدانند که وضعیت بسیار شکننده است و رعایت پروتکل ها در همه حال الزامی است.

وی افزایش مبتلایان را نگران کننده خواند و ادامه داد: در بسیاری از مناطق کشور و استان سمنان شاهد افزایش نسبی در آمار مبتلایان هستیم که در صورت استمرار وارد موج ششم همه گیری خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در هفته گذشته به طور میانگین در هر شبانه روز 60 مورد جدید مبتلای جدید در شاهرود و میامی شناسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر یک متخصص اپیدمیولوژی در خصوص دو شرط ایجاد ایمنی جمعی

نظر یک متخصص اپیدمیولوژی در خصوص دو شرط ایجاد ایمنی جمعی