مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 12:152021-10-26سياسي

بازخوانی ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین های آمریکا


حملات سایبری به شبکه های توزیع سوخت در تمام کشورهای دنیا یک چالش جدی است و دولت بایدن نیز پس از روی کار آمدن اولین چالش سایبری خود را در شبکه سوخت تجربه کرد.

- خبرگزاری مهر ، مرکز پژوهش های مجلس خرداد ماه امسال در گزارشی حمله سایبری به شبکه توزیع سوخت آمریکا بعنوان اولین چالش سایبری دولت بایدن را مورد بررسی قرار داده و در نتیجه گیری، تاکید کرده بود: تأمین امنیت سایبری زیرساخت های سایبری کشور، فوری تر و آنی تر از تأمین امنیت سایبری سایت های خبری و حتی پایگاه های داده است.

چرا که زیرساخت های سایبری همچون لایه زیرین درگاه های خدمات نیازهای حیاتی جامعه است و با خدشه و اشکال در این زیرساخت ها، عملاً زیرساخت های پشتیبان نیازهای روزمره شهروندان جامعه مانند برق، آب، مخابرات و حتی اینترنت دچار اختلال خواهد شد.

در نتیجه ارزیابی امنیت سایبری این زیرساخت ها براساس یک نقشه جامع زیرساختی در کشور به ویژه متناسب با طرح آمایش سرزمین ضروری است.

متن گزارش مرکز پژوهش های مجلس به این شرح است: جمعه 17 اردیبهشت ماه 1400، هفتم می 2021، یکی از خطوط انتقال سوخت شرکت کولونیال آمریکا مورد حمله باج افزاری یک گروه هکری ساکن در اروپای شرقی به نام دارک ساید قرار گرفت و از کار افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین های آمریکا

بازخوانی ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین های آمریکا