مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 09:002021-10-26پزشكي

راه اندازی کد 724 ویژه درمان بیماران سکته حاد مغزی در آمل


رییس بیمارستان امام خمینی آمل از فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته حاد مغزی با کد724 در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/مازندران رییس بیمارستان امام خمینی آمل از فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته حاد مغزی با کد724 در این شهرستان خبر داد.

فرزاد قاسمی با اعلام فعال شدن کد نجات بخش بیماران سکته مغزی(کد 724) در این شهرستان اظهار کرد: با این کد در هفت روز هفته به صورت 24 ساعته به بیماران سکته مغزی در این بیمارستان خدمات درمانی ارائه می شود.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل افزود: با اجرای کد 724، بیماران مشکوک به سکته حادمغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند انحراف صورت، ضعف اندام های فوقانی و تحتانی و اختلال تکلم به صورت ناگهانی می شوند در فرآیندی تعریف شده به طور مستقیم به سیستم درمان وارد می شوند و با دریافت داروهای خاص ( ترومبو لیتیک ) که عروق مغزی را باز می کند می توان از عوارض سکته مغزی و اختلال کارکرد، ناتوانی و معلولیت ناشی از آن کاست.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع در اجرای کد 724 زمان طلایی رسیدن بیمار و انجام تزریق دارو است، گفت: بیمار در فاصله چهار تا 6 ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی با تجویز پزشک متخصص درمان اجرایی سکته مغزی بر اساس پروتکل های کشوری و جهانی داروی ترومبولیتیک(ضد لخته خون) را دریافت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی کد 724 ویژه درمان بیماران سکته حاد مغزی در آمل

راه اندازی کد 724 ویژه درمان بیماران سکته حاد مغزی در آمل