مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-26سياسي

باید در فضای مجازی قلمرو اسلامی ایجاد کنیم


دبیر شورای عالی فضای مجازی بر ایجاد وحدت و همکاری اسلامی برای قلمرو سازی بدون تعارض در فضای مجازی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در پانزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان این مطلب افزود: فضای مجازی باعث ایجاد یک اکوسیستم و زیست بوم جدیدی شده که در این زیست بوم ویژگی هایی همچون مخاطب جهانی با ارتباط تمام وقت بدون هیچ مانعی وجود دارد که این پدیده اولین بار است که در جامعه بشری اتفاق می افتد.

وی با اشاره به این که در این فضا مفاهیم و واژه های جدید همچون قدرت و جهاد شکل گرفته، گفت: در این فضا از لحاظ تکنولوژی شرایطی فراهم شده که آحاد بشر می توانند محتواها را به صورت ارزان و در دسترس تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: پیشتر قدرتی که باعث می شد یک فکر یا اندیشه تثبیت شده ودر جامعه در این زمینه اقناع صورت گیرد، قدرت های سخت بود اما امروز شاهد فتوحاتی هستیم که بدون جنگ و اعمال قدرت سخت با قدرت نرم از طریق فضای مجازی بدست می آیند و اندیشه، افکار و پیروان جدیدی در حال بروز هستند.

وی با بیان این که قدرت نرم که قدرت اقناع سازی مبتنی بر فضای مجازی است، ویژگی های خاص خودش را دارد که از جمله ویژگی های آن شبکه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید در فضای مجازی قلمرو اسلامی ایجاد کنیم

باید در فضای مجازی قلمرو اسلامی ایجاد کنیم