مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 06:152021-10-26اقتصادي

افزایش 50 درصدی صادرات میوه ایران به روسیه


کارشناسان خاطرنشان می کنند که شاید حجم مبادلات بیشتر از این آمار باشد، زیرا برخی از میوه های ایران از طریق کشورهای ثالث به روسیه صادر می شود.

- ایران در سال 2021 صادرات میوه به روسیه را 50 درصد افزایش داد که در این میان سیب و کیوی اصلی ترین کالاهای صادراتی بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایلنا و به نقل از EastFruit، ارزش صادرات میوه و خشکبار ایران به روسیه در سه فصل اول سال 2021 به ارزش 196 میلیون دلار رسیده یعنی صادرات میوه های ایرانی به این کشور در نه ماهه اول سال2021 از نظر ارزشی 1.

5 برابر مدت مشابه در سال 2020 است.

افزایش عرضه میوه و خشکبار ایران به بازار روسیه یکی از دلایل مشکلات عرضه کنندگان میوه از مولداوی و ازبکستان در سال گذشته است.

چون ایران می تواند طیف گسترده ای از میوه ها را تقریباً در تمام طول سال عرضه کند که از این بابت نسبت به رقبای خود متمایز می شود.

همچنین، عرضه کنندگان ایرانی در تبلیغ میوه های خود فعال هستند، در حالی که برای مثال صادرکنندگان مولداوی به ندرت به تبلیغ محصولات خود روی می آورند.

آندری یارمک، اقتصاددان می گوید، ایران از این نظر اغلب در میان پنج کشور فعال است و مولداوی معمولاً در بین 10 کشور اصلی نیز قرار ندارد.

سیب یکی از کالاهای اصلی صادراتی ایران به روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی صادرات میوه ایران به روسیه

افزایش 50 درصدی صادرات میوه ایران به روسیه