مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:552021-10-26پزشكي

ذخیره خونی اصفهان به کمتر از 2 روز سید/کمبود روزانه 100 واحد خون


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره خونی در اصفهان به کمتر از دو روز رسید و مردم نوعدوست اصفهان باید به این اکر توجه داشته باشند که بیماران زیادی چشم انتظار اهدای خون آنها هست - علی فتوحی در گفت وگو با میزان مراجعات به مراکز اهدای خون استان اصفهان نیز کاهش یافته است، افزود: از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که به دلیل سرد شدن هوا از میزان مراجعات کاسته می شود.

بانوان اصفهان کمترین میزان اهدای خون کشور را دارند مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه مراجعات بانوان اصفهانی برای اهدای خون نسبت به دیگر استان ها بسیار کم است، ادامه داد: تنها سه درصد از اهدا کنندگان خون اصفهان بانوان هستند و این در حالی است که ما قبل از اهدای خون تست هموگلوبین را از بانوان می گیریم تا برای اهدای خون دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت میانگین روزانه 200 نفر برای اهدای خون به مراکز استان اصفهان مراجعه می کنند، گفت: این در حالی است که نیاز روزانه استان به خون روزانه 300 واحد است و این امر بیانگر کمبود 100 واحد خون در هر روز است.

تعطیل شدن کانکس اهدای خون در بیمارستان شریعتی فتوحی با اشاره به اینکه کمبود مراکز اهدای خون و نبود دسترسی آسان به مراکز اهدای خون از دیگر چالش های اهدای خون در استان اصفهان است، تصریح کرد: باید توجه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره خونی اصفهان به کمتر از 2 روز سید/کمبود روزانه 100 واحد خون

ذخیره خونی اصفهان به کمتر از 2 روز سید/کمبود روزانه 100 واحد خون