مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 04:302021-10-26اقتصادي

70 درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند


مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی 222 کودک کار در در استان در 6 ماهه نخست سال خبرداد و گفت: 70 درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند.

- ، سید مهدی حسینی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در 6 ماهه نخست امسال 222 کودک خیابانی کار و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و از این حیث گلستان رتبه بالایی در کشور دارد.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه 70 درصد کودکان کار در استان اتباع خارجی هستند، افزود: 11 دستگاه اجرایی متولی کودکان کار و خیابانی بوده و باید همزمان با بهزیستی به این کودکان خدمات ارائه کنند تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

طبق گفته وی نخستین قدم در این راه، شناسایی کودکان و توانمندسازی آنها است که توسط بهزیستی انجام می شود.

حسینی بیان کرد: حدود 90 درصد کودکان کار در استان پسر و بقیه دختر بوده و در حال حاضر دو مرکز حمایتی در گرگان فعال است و به زودی یک مرکز هم در گنبدکاووس راه اندازی می شود.

آموزش های مراقبتی، ارجاع کودکان کار به مراکز درمانی و توانبخشی، فراهم شدن شرایط تحصیل و تامین سبد معیشتی، روانکاوی، پراخت هزینه درمانی و مسکن برای خانواده های کودکان کار و خیابانی از جمله برنامه هایی بود که مدیرکل بهزیستی برای کاهش آسیب های این حوزه به آن اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند

70 درصد کودکان کار در گلستان غیرایرانی هستند