مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 02:002021-10-25اقتصادي

چرا هوای تهران طی سه سال اخیر آلوده تر شده است؟


کلانشهر تهران بیش از دو دهه است که درگیر معضل آلودگی هوا است و طی این مدت طرح ها، قوانین و راهکارهای متعددی برای کاهش و رفع این معضل ارائه، تصویب و حتی اجرایی شده اند اما از سال 97 شاهد کاهش کیفیت هوا در پایتخت بوده ایم.

- کلانشهر تهران بیش از دو دهه است که درگیر معضل آلودگی هوا است و طی این مدت طرح ها، قوانین و راهکارهای متعددی برای کاهش و رفع این معضل ارائه، تصویب و حتی اجرایی شده اند اما از سال 97 شاهد کاهش کیفیت هوا در پایتخت بوده ایم.

یک کارشناس علت روند افزایش آلودگی هوا را رها شدن اجرای راهکارها و تخصیص نیافتن اعتبارات در این زمینه می داند.

بهزاد اشجعی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه آلودگی هوای شهر تهران طی سه سال اخیر روندی صعودی پیدا کرده است، اظهارکرد: بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نمودارمیانگین غلظت سالانه آلاینده های هوای شهر تهران طی 10 سال گذشته، نشان می دهد که غلظت آلاینده های مختلف تا سال 97 تقریبا رو به کاهش بوده اما پس از آن روندی صعودی پیدا کرده است.

این عضو سابق کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها علت افزایش غلظت آلاینده ها طی سه سال اخیر را رها کردن اقدامات موثر بر کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: تا سال 97 که راهکارهای کاهش آلودگی هوا از جمله نوسازی اتوبوس ها و تاکسی ها، ارتقای استاند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هوای تهران طی سه سال اخیر آلوده تر شده است؟

چرا هوای تهران طی سه سال اخیر آلوده تر شده است؟