مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 23:452021-10-25پزشكي

تولید اولین داروی مکمل نانویی برای دام در کشور/تولید 21 داروی جدید در سال 1400


نانو امولسیون تزریقی طولانی اثر حاوی 3 نوع ویتامین ، محصول دارویی یکی از شرکت های دانش بنیان است که برای اولین بار با کاربرد برای انواع دام های سبک و سنگین و همچنین حیوانات خانگی در کشور به تولید رسیده است.

- نانو امولسیون تزریقی طولانی اثر حاوی 3 نوع ویتامین ، محصول دارویی یکی از شرکت های دانش بنیان است که برای اولین بار با کاربرد برای انواع دام های سبک و سنگین و همچنین حیوانات خانگی در کشور به تولید رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویتامین های E،D3، A جزو ویتامین های محلول در چربی هستند که پس از تزریق به سرعت جذب شده و از طریق دستگاه گردش خون به سایر بافت های بدن می رسند.

وجود هر یک از این ویتامین­ ها در بدن فوایدی را به همراه دارد.

به طوری که ویتامین A در جیره دام موجب حفاظت و نگهداری تمامی سلول های اپیتلیال بدن، روند اسپرماتوژنز در جنس نر، نگهداری آبستنی در جنس ماده و در فعالیت استئوبلاستیک و رشد استخوان می شود.

ویتامین D3 در حفظ مقدار کلسیم در گردش خون، فراخوانی کلسیم و فسفات استخوان، جذب کلسیم PO4 از دستگاه گوارش و نیز از توبول های کلیوی نقش اساسی دارد.

ویتامین E نیز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و عملکرد اصلی آن جلوگیری از اکسیداسیون چربی ها و افزایش عمر بیولوژیکی اسیدهای چرب غیراشباع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید اولین داروی مکمل نانویی برای دام در کشور/تولید 21 داروی جدید در سال 1400

تولید اولین داروی مکمل نانویی برای دام در کشور/تولید 21 داروی جدید در سال 1400