مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 23:202021-10-25بين الملل

فایننشال تایمز: وقت رفتن از عراق است


روزنامه فایننشال تایمز انگلیس امروز، دوشنبه نوشت: دولت بایدن نباید از فکر تشکیل دولت جدید عراق با حمایت مقتدی صدر نگران شود و بلرزد بلکه باید برای درخواست خروج تمام نیرو های خارجی از عراق تلاش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در مقاله ای که دنیل دپتریس محقق آکادمی اولویت های نظامی برای این روزنامه نوشته، آمده است، نتایج انتخابات عراق همانطور که انتظار می رفت از آب درآمد و فراکسیون های اصلی سیاسی نتایج انتخابات را از آن خود کردند.

این مقاله، مقاله قبلی این روزنامه را یادآور شده که گفته بود، پیروزی صدر رنج عراق را کاهش نخواهد داد.

این روزنامه اشاره کرد، فراکسیون مقتدی صدر به عنوان سازنده پادشاهان در پارلمان جدید ظهور کرده؛ اما در عین حال این روزنامه بعید دانست که نتایج انتخابات اعتماد زیادی بین مردمی که از سیاسیون ناامید هستند، ایجاد کند.

این روزنامه افزود: به دلیل اینکه تشکیل دولت جدید عراق مستلزم حمایت صدر است فرصت مناسبی فراهم است تا حضور نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.

به نوشته این روزنامه، صدر نسبتا در دیدگاهش نسبت به جهان ثابت قدم بوده و از مرحله نخست اشغالگری آمریکا موضعش ثابت بود به طوریکه مبارزانش با نیرو های آمریکایی در خیابان های بغداد جنگیدند و موضع صدر براین اساس است که عراق باید از نفوذ خارجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایننشال تایمز: وقت رفتن از عراق است

فایننشال تایمز: وقت رفتن از عراق است