مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 18:502021-10-25سياسي

بازخوانی نظر رییس دستگاه قضا درباره تناسب جرم و مجازات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ماه های گذشته طی نشستی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران خطاب به قضات پیرامون تناسب جرم و مجازات تاکید کرده بود: - نظر رییس دستگاه قضا درباره تناسب جرم و مجازات بازخوانی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ماه های گذشته طی نشستی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران خطاب به قضات پیرامون تناسب جرم و مجازات تاکید کرده بود: اگر بتوانیم مسائل را آنگونه که هست ببینیم نه زیادتر و نه کمتر، و آنگونه که لازم است با آن برخورد کنیم نه زیادتر و نه کمتر، هم به عدالت رفتار کرده ایم و هم توفیقمان بیشتر خواهد شد؛ اگر با مسائل بیشتر از آنچه که هست برخورد و مجازات کنیم و یا کمتر برخورد کنیم اثر سوء دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجازات باید متناسب با جرم باشد، تصریح کرد: مجازات باید با متهم یا مجرم، شخص فاعل، نوع کار و آثاری که از کار پیش می آید و اثر سویی که در جامعه دارد، تناسب داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بیان داشت: در برخی موارد ما فقط به فاعل نگاه می کنیم بدون اینکه به نوع فعل و به اثرات فعل توجه کنیم در این صورت یا مجازات سنگین یا تخفیف زیاد می دهیم؛ چراکه فقط به فاعل نگاه کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی نظر رییس دستگاه قضا درباره تناسب جرم و مجازات

بازخوانی نظر رییس دستگاه قضا درباره تناسب جرم و مجازات