مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 15:302021-10-25سياسي

یک سوم مردم ایران در فقر مطلق هستند؛ حواس مسئولان کجاست؟!


هر دقیقه بیش از 7.

5 تن از مردم ایران به زیر خط فقر مطلق پرت می شوند! و اگر اسم این، فاجعه و سکوت مسوولان در برابر آن بی شرمی نیست، پس چیست؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ عصرایران نوشت: گزارش رسمی وزارت رفاه می گوید: بیش از یک سوم ایرانیان، نه در فقر، که در فقر مطلق زندگی می کنند.

طبق این گزارش تکان دهنده که اخیراً منتشر شده، تعداد افرادی که تا یک سال پیش زیر خط فقر مطلق بوده اند، 26 میلیون نفر بوده است و در یک سال اخیر، 4 میلیون نفر دیگر به زیر خط فقر مطلق سقوط کرده اند تا تعدادشان به 30 ملیون نفر برسد! یعنی هر دقیقه بیش از 7.

5 نفر به زیر خط فقر مطلق پرت می شوند! و اگر اسم این، "فاجعه" و سکوت مسوولان در برابر آن "بی شرمی" نیست، پس چیست؟ دقت کنید که داریم درباره فقر مطلق و نه فقر صحبت می کنیم، یعنی درباره افرادی که درآمدشان تنها قوت لایموت شان را کفایت می کند.

طبق آمارهای جدید، قیمت مواد غذایی در یک سال اخیر بین 35 تا 107 درصد افزایش داشته است و این، یعنی روند فقیرتر شدن مردم با سرعت ادامه دارد.

برای اثبات اوضاع بسیار وخیم اقتصادی مردم ایران، البته نیازی به آمارهای رسمی نیست و جیب های تهی و سبدهای خالی خرید و چهره های شرمسار و نگران سرپرستان خانواده ها، محکم ترین دلیل روزانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم مردم ایران در فقر مطلق هستند؛ حواس مسئولان کجاست؟!

یک سوم مردم ایران در فقر مطلق هستند؛ حواس مسئولان کجاست؟!