مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 14:552021-10-25اقتصادي

عرضه نشدن اوراق بدهی دولتی در بازار سرمایه از ابتدای مهرماه


از انتهای شهریورماه تا کنون دولت حتی یک ریال نیز اوراق مالی اسلامی در بازار سرمایه نفروخته است و افزایش ارزش معاملات در برخی روزها مربوط به اجرای عملیات بازار باز بوده است.

- به نقل از فرابورس، ندا بشیری از انجام عملیات بازار باز بانک مرکزی به ارزش حدود 37 هزار میلیارد تومان در جریان معاملات امروز بازارهای فرابورس خبر داد و عنوان کرد: امرو بانک مرکزی و بانک های تجاری در قالب اجرای عملیات بازار باز اقدام به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی کردند که ارزش این معاملات نزدیک به 37 هزار میلیارد تومان بود.

سرپرست معاونت توسعه کسب و کار فرابورس ایران با اشاره به اینکه بانک مرکزی با هدف مدیریت نرخ سود بین بانکی از توافق بازخرید اسلامی در عملیات بازار باز و اعتبارگیری قاعده مند بهره می برد توضیح داد: عملیات بازار باز یعنی مدیریت میزان پول موجود در بانک ها برای مدیریت نرخ سود در بازار، چون تمام بانک ها می توانند این گروه از اوراق بهادار را بخرند و یا در صورت نیاز اوراق تحت تملک خود را بدون محدودیت بفروشند و از این رو به آن بازار باز گفته می شود.

به گفته وی در قرارداد بازخرید اسلامی، بانک ها برای دریافت اعتبار، اوراق بدهی در تملک خود را به بانک مرکزی در نماد 4 اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس منتقل کرده و در سررسید توافق، این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نشدن اوراق بدهی دولتی در بازار سرمایه از ابتدای مهرماه

عرضه نشدن اوراق بدهی دولتی در بازار سرمایه از ابتدای مهرماه