مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 14:352021-10-25بين الملل

ادعای سفارت آمریکا در آنکارا: به عدم دخالت در مسائل کشور میزبان پایبندیم


پس از افزایش تنش ها میان ترکیه و غرب در پی بیانیه سفرای آمریکا و نه کشور غربی که خواستار آزادی «عثمان کاوالا» شده بودند، ایالات متحده اعلام کرد به قوانین و مقررات ترکیه احترام می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از افزایش تنش ها میان ترکیه و غرب در پی بیانیه سفرای آمریکا و نه کشور غربی دیگر که خواستار آزادی عثمان کاوالا  تاجر ترکیه ای زندانی در این کشور شده بودند و درخواست اردوغان برای اخراج این سفرا، ایالات متحده امروز (دوشنبه) اعلام کرد به قوانین و مقررات ترکیه احترام می گذارد.

سفارت آمریکا در آنکارا در پی احتمال اخراج سفیر خود از ترکیه اعلام کرد ایالات متحده همچنان به عدم مداخله در روابط داخلی متعهد است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد به مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور دستور داده که 10 سفیر را عنصر نامطلوب اعلام کند که مقدمه اخراج از کشور میزبان است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه دیلی صباح ترکیه، سفارت آمریکا در ترکیه اعلام کرد: در پاسخ به سوالات مربوط به بیانیه 18 اکتبر، ایالات متحده خاطرنشان می کند که به تعهد به ماده 41 کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک ادامه می دهد.

  ماده 41 احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده را شامل می شود و مقرر می کند که نباید در امور داخلی آن دخالت شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای سفارت آمریکا در آنکارا: به عدم دخالت در مسائل کشور میزبان پایبندیم

ادعای سفارت آمریکا در آنکارا: به عدم دخالت در مسائل کشور میزبان پایبندیم