مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 14:002021-10-25اقتصادي

کدام معدن بیشترین وقوع حادثه را دارد؟


نتایج یک گزارش نشان می دهد که در سال 1398 بیش از 1700 حادثه معدنی اتفاق افتاده و بیشترین تعداد وقوع حوادث مربوط به معادن استخراج ذغالسنگ بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بخش معدن از مهمترین و عمده ترین بخشهای تأمین کننده مواد اولیه صنایع به شمار می رود که با داشتن ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک امکان بالقوه، می تواند نقش موثری در توسعه صنعتی کشور داشته و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی کشور باشد.

امروزه فعالیت اقتصادی استخراج معادن در حال بهره برداری، به عنوان یکی از زیربخش های عمده اقتصادی در کشور محسوب می شود که با توجه به ماهیت آن در زمره فعالیت­های اقتصادی پرخطر قرار دارد.

برابر آمارها، حوادث معدنی در کنار حوادث ساختمانی بیشترین آمار تلفات نیروی کار را به خود اختصاص داده و بیشتر معضلات در باب حوادث کار مربوط به کارگاههای معدنی بوده است.

مطابق ماده 60 قانون تأمین اجتماعی حوادث ناشی از کار به حوادثی گفته می شود که در حین انجام وظیفه و مواقعی اتفاق بیفتد که بیمه شده در کارگاه یا ساختمان و محوطه آن مشغول انجام کار باشد یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در گزارشی به مقایسه حوادث معدنی در سالهای 1397 و 1398 پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام معدن بیشترین وقوع حادثه را دارد؟

کدام معدن بیشترین وقوع حادثه را دارد؟