مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 12:352021-10-25بين الملل

خلیلزاد: در افغانستان در حال شکست خوردن بودیم


نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان معتقد است که ادامه جنگ در افغانستان هیچ سودی نداشت و آمریکا در حال شکست خوردن در این جنگ بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، زلمای خلیلزاد نماینده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان در گفت وگو با سی بی اس، در واکنش به جمله رییس کل ستاد مشترک ارتش آمریکا که خروج آمریکا از افغانستان را یک شکست استراتژیک دانسته و گفته بود که امروز دشمن در کابل قدرت را در دست دارد گفت: فکر می کنم در خصوص مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم، اما در ساختن یک افغانستان دموکراتیک، شکست خوردیم.

وی با بیان اینکه طالبان یک واقعیت در افغانستان هستند، دلیل مذاکره با طالبان را این دانست که آمریکا در حال شکست خوردن در جنگ بوده و هر ساله کنترل اراضی بیشتری را به طالبان واگذار می کرد و در نتیجه، ادامه جنگ سودی نداشت.

خلیلزاد گفت: آن ها، هرچند به آرامی، در حال پیشروی بودند و معکوس کردن این روند پیش رونده، نیازمند تلاش های بسیار بیشتری بود.

ما دو راه داشتیم، یا توافق می کردیم، یا به روند قبلی (شکست خوردن) ادامه می دادیم و مقامات بالادستی من، ادامه آن روند را بیش از این بر نمی تابیدند.

زلمای خلیلزاد همچنین بیان کرد که از تعداد دقیق آمریکایی های جامانده در افغانستان اطلاعی در دسترس نیست، اما حدس شخص او این است که تعدادشان به صدها ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیلزاد: در افغانستان در حال شکست خوردن بودیم

خلیلزاد: در افغانستان در حال شکست خوردن بودیم