مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:402021-10-25سياسي

شاخص های جمعیتی ایران در وضعیت هشدار/کاهش 550 هزار تولد طی 5 سال اخیر


ایران در حالی رکورد دار سرعت کاهش نرخ باروردی در سه دهه گذشته است که شدیدا به افزایش جمعیت برای رهایی از سالخوردگی جمعیت نیاز دارد.

- دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمام شاخص های جمعیتی ایران در وضعیت هشدار قرار گرفته اند، گفت: امید است دولت سیزدهم حمایت از فرزندآوری را در دستور کار قرار دهد و به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره طرح جوانی جمعیت توجه ویژه کند؛ چرا که در صورت غفلت، در هشت سال آینده پنجره طلایی جمعیت در کشور را از دست می دهیم و دیگر کاری از دست مان بر نمی آید.

صالح قاسمی پژوهشگر جمعیت در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جمعیت موضوعی راهبردی و زمینه ای است که تمام ساختارهای کشور (اقتصاد و اجتماع تا سیاست) را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: جمعیت باید به عنوان مسئله ای راهبردی در کشور مورد توجه قرار بگیرد.

شاخص های اجتماعی و اقتصادی کشور همیشه از تغییرات جمعیت متاثر می شوند.

ایران رکورد دار سرعت کاهش نرخ باروری در سه دهه گذشته وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت کشور بیش از 85 میلیون نفر است، اظهار کرد: شاخص های جمعیتی کشور رکوردهای نگران کننده ای را ثبت کرده است به طوریکه ثبت شده است و این درحالیست که در سال 65 نرخ باروری 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص های جمعیتی ایران در وضعیت هشدار/کاهش 550 هزار تولد طی 5 سال اخیر

شاخص های جمعیتی ایران در وضعیت هشدار/کاهش 550 هزار تولد طی 5 سال اخیر