مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:352021-10-25اجتماعي

بازنمایی تکنیکی واقعه عاشورا در موزه حرم امام حسین +عکس و فیلم


موزه آستان قدس حسینی در صحن حضرت زینب سلام الله علیه در حال ساخت است که در این موزه علاوه بر نگهداری اشیا و آثار تاریخی و با ارزش، قرار است بخشی برای بازنمایی واقعه عاشورا با فناوری های نوین ساخته شود.

- روند ساخت موزه حرم حسینی؛ ظهر امروز صحن حضرت زینب سلام الله علیه در مساحتی بالغ بر پنج هکتار پیش بینی شده است که علاوه بر بخش زیارتی و تل زینبیه، بخش هایی همچون موزه، کتابخانه، مضیف و ساختمان اداری به مساحت بالغ بر 118 هزار مترمربع نیز ساخته می شود.

روند ساخت موزه آستان قدس حسینی از سال گذشته به صورت رسمی آغاز شد و به گفته مسؤولان این طرح، موزه آستان قدس حسینی در چهار طبقه در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت داشته است.

در موزه حرم حسینی قرار است آثار نفیسی که هم اکنون در موزه داخل حرم قرار دارد، به نمایش درآمده و در یکی از طبقات آن بخشی با عنوان مرمت آثار تاریخی و نفیس پیش بینی شده است.

همچنین در دو طبقه دیگر علاوه بر نگهداری برخی از آثار نفیس، قرار است فضایی به منظور حضور بازدیدکنندگان در موزه همچون موزه های معتبر دنیا با شیوه اسلامی طراحی و ساخته شود و در بخشی دیگر واقعه عاشورا با فناوری های جدید بازنمایی شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنمایی تکنیکی واقعه عاشورا در موزه حرم امام حسین +عکس و فیلم

بازنمایی تکنیکی واقعه عاشورا در موزه حرم امام حسین +عکس و فیلم