مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 10:202021-10-25دانش

چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در مجله Global Change Biology


مقاله دکتر علیرضا نقی نژاد عضو هیات علمی گروه علوم گیاهی دانشگاه مازندران با موضوع آینده پوشش گیاهی جنگل های هیرکانی و نقش مدیریت در حفظ و احیای تنوع زیستی این جنگل ها در مجله بسیار معتبرGlobal Change Biology به چاپ رسید.

- با هدف تشریح نقش جنگل های هیرکانی در خفظ تنوع زیستی انجام شد: چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در مجله Global Change Biology ایسنا/مازندران مقاله دکتر علیرضا نقی نژاد عضو هیات علمی گروه علوم گیاهی دانشگاه مازندران با موضوع "آینده پوشش گیاهی جنگل های هیرکانی و نقش مدیریت در حفظ و احیای تنوع زیستی این جنگل ها" در مجله بسیار معتبرGlobal Change Biology به چاپ رسید.

بر اساس این گزارش، جنگل های هیرکانی اخیرا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و این میراث ارزشمند جهانی، اکنون در مخاطره تغییر اقلیم جهانی و تغییر ناصحیح کاربری جنگل قرار دارد.

محققان دانشگاه مازندران با بررسی طولانی مدت در این جنگل ها و به کاربردن الگوهای اقلیمی آینده، نقش تغییر اقلیم در حذف و جایگزینی پوشش گیاهی زیراشکوب جنگل را به اثبات رساندند.

هم چنین این محققان با به کاربردن فاکتور تاج پوشش درختی به عنوان مولفه ای برای احتساب مدیریت کاربری در این جنگل ها دریافتند که نقش انسان در خنثی نمودن بخشی از اثر منفی تغییر اقلیم در این جنگل ها حایز اهمیت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در مجله Global Change Biology

چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در مجله Global Change Biology