مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 05:152021-10-25سياسي

کابینه جدید ترودو سه شنبه معرفی می شود


جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا سه شنبه از کابینه خود رونمایی می کند در حالی که وعده داده برابری جنسیتی و توزیع مناسب منطقه ای را در این کابینه در نظر داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از سی بی اس نیوز، دلایل زیادی برای تمایل نمایندگان مجلس به عضویت در کابینه وجود دارد، از جمله فرصت برای قدرت و نفوذ بیشتر.

همچنین وزرا 88 هزار و 700 دلار علاوه بر حقوق پایه سالانه نمایندگان که 185 هزار و 800 دلار است دریافت می کنند و از خودرو و راننده رسمی هم برخوردار می شوند.

در اینجا به چند واقعیت جالب در مورد کابینه کانادا و تشکیل آن اشاره شده است:وزیران بر اساس توصیه نخست وزیر به فرماندار کل، توسط شورای خصوصی ملکه (بریتانیا) منصوب می شوند.

در قانون اساسی آمده است که این هیئت - که شامل وزرای کابینه گذشته و دیگر کانادایی های برجسته مانند روسای سابق مجلس عوام است - برای کمک و مشاوره به نظام پادشاهی است.

عضویت در این گروه منحصر به فرد مادام العمر است مگر اینکه انتصاب توسط فرماندار کل به توصیه نخست وزیر لغو شود.

هیچ چیزی مانع از آن نمی شود که یک نخست وزیر فردی را به کابینه معرفی کند که قبلاً در مجلس عوام کرسی نداشته با این حال، معمول است که چنین وزیرانی به سرعت در مجلس یا سنا کرسی پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابینه جدید ترودو سه شنبه معرفی می شود

کابینه جدید ترودو سه شنبه معرفی می شود