مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:552021-10-25پزشكي

باید و نبایدهای تغذیه در کودکان اوتیسمی


برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی حاوی گلوتن و مقدار فراوان کازیین و غذاهای حاوی شکر و رنگ مصنوعی باعث تشدید علایم رفتاری در این کودکان می گردد - کارشناس ارشد تغدیه و مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:کودکان اوتیسمی به طور معمول نسبت به چند نوع غذای خاص و مورد علاقه شان تمایل نشان داده و در برابر غذاهای جدید بسیار مقاومت می کنند و این امر اگر به درستی مدیریت نشود تنوع کم غذایی به کمبود برخی ریزمغدی و آهن و.

برای کودک منجر خواهد شد.

الهام رنجبر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کودکان مبتلا به اوتیسم علاوه بر طیف وسیع اختلالات رفتاری، انواع حساسیت های غذایی نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها رژیم غذایی هر کودک از دیگری متمایز می شود.

وی با بیان اینکه در این کودکان انتخاب غذا مسئله ی حائز اهمیتی است، تصریح کرد: کودکان اوتیسمی به طور معمول نسبت به چند نوع غذای خاص و مورد علاقه شان تمایل نشان داده و در برابر غذاهای جدید بسیار مقاومت می کنند و این امر اگر به درستی مدیریت نشود تنوع کم غذایی به کمبود برخی ریزمغدی و آهن و.

برای کودک منجر خواهد شد وBمغذی های ضروری از جمله امگا3، روی، ویتامین های گروه رشد کودک از نظر قد و وزن را تحت تاثیر قرار می دهد بطوری که چاقی در این کودکان شایع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای تغذیه در کودکان اوتیسمی

باید و نبایدهای تغذیه در کودکان اوتیسمی