مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:552021-10-25سياسي

8500 خوراک ایرانی کجای سفره ایرانی هاست؟


مدیر مرکز اطلس خوراک ایرانی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار و 500 نوع خوراکی مختص کشورمان، می گوید: مصرف یک ایرانی کمتر از 50 نوع از این تنوع غذای ایرانی در طول عمرش است.

- ایسنا/یزد مدیر مرکز اطلس خوراک ایرانی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار و 500 نوع خوراکی مختص کشورمان، می گوید: مصرف یک ایرانی کمتر از 50 نوع از این تنوع غذای ایرانی در طول عمرش است.

تنوع خوراک در ایران چنان گسترده است که امروزه ایران توانسته در کنار سه مکتب غذایی دنیا قرار گیرد؛ این موضوع نه تنها به خوراکی ها مربوط است بلکه به علم، تخصص، تنوع، زنجیره غذایی، جایگاه اجتماعی و سایر ظرفیت های این حوزه نیز ارتباط دارد اما شاید همه ی ما کمتر در طول زندگی مان به خوراک و تنوع غذایی به عنوان یک اولویت نگاه کرده باشیم.

هرچند نمی توانیم از شرایط اقتصادی غافل شویم اما از سالیان گذشته تاکنون، بی توجهی و سهل انگاری ما ایرانیان نسبت به خوراک باعث شده تا ظرفیت های این حوزه خصوصاً در موضوع گردشگری مغفول بماند و در حوزه هایی مانند سلامت، اقتصاد و کشاورزی و همچنین گردشگری نتوانیم از این داشته‎ها استفاده کنیم.

برنامه ریزی و توجه به خوراک ایرانی و پرورش سفیران گردشگری خوراک، حرکت در مسیر اطلس خوراک ایران و به کارگیری ظرفیت های متنوع در این حوزه می تواند منجر به استفاده بیش از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8500 خوراک ایرانی کجای سفره ایرانی هاست؟

8500 خوراک ایرانی کجای سفره ایرانی هاست؟