مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:402021-10-25ورزشي

پشت پای کمیته ملی المپیک به قانون خودنوشته و تاکیدات IOC


کمتر از یک سال تا بازی های آسیایی 2020 چین باقی مانده اما کمیته ملی المپیک بر خلاف اساسنامه خود و آنچه کمیته بین المللی المپیک به آن تاکید دارد هنوز سرپرست کاروان اعزامی را مشخص نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نظم و انجام اقدامات لازم در تمام زمینه ها از موضوعات مورد تاکید کمیته بین المللی المپیک (IOC) در اساسنامه این کمیته است طوری که حتی بازه زمانی مشخصی را برای انتخاب سرپرست کاروان ورزش کشورها در رویدادهای مختلف تعیین کرده است.

بر این اساس و طبق اساسنامه IOC، کمیته ملی المپیک هر کشور موظف است یک سال و نیم پیش از هر رویدادی سرپرست کاروان اعزامی خود به آن را مشخص کند تا تمام اقدامات هماهنگی با حضور او انجام شده و به سرانجام برسد.

از آنجا که کمیته بین المللی المپیک بر پایبندی کشورهای عضو از منشور المپیک تاکید دارد، این موضوع در اساسنامه کمیته ملی المپیک هم قید شده است که یک سال و نیم پیش از آغاز بازی های آسیایی و المپیک سرپرست کاروان تعیین و آغاز به کار کند.

البته در اساسنامه پیشین کمیته ملی المپیک برای این فاصله زمانی تخفیف نیم ساله لحاظ شده بود اما در اساسنامه اصلاحی که ملاک کار امروز است و در ماده 23 (سرپرستی کاروان های اعزامی) تاکید شده که سرپرست کاروان ورزشی کمیته حداقل باید یک سال و نیم قبل از هر رویداد از میان مدیران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پای کمیته ملی المپیک به قانون خودنوشته و تاکیدات IOC

پشت پای کمیته ملی المپیک به قانون خودنوشته و تاکیدات IOC