مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:302021-10-25اقتصادي

صادرات 79 میلیون دلاری کالا از گلستان/واردات 20 درصد افزایش یافت


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش 20 درصدی واردات طی 6 ماهه نخست سال در استان خبرداد و گفت: طی این مدت 79 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گلستان داشتیم.

- اظهارکرد: تعهد صادرات غیرنفتی گلستان در سال جاری با عددی که به آن در ادامه اضافه شده، حدود 138 میلیون دلار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به عملکرد 6 ماهه نخست امسال، گفت: طی این مدت 79 میلیون دلار صادرات داشتیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر 47 درصد رشد ارزش صادرات اتفاق افتاده و طی این مدت 266 هزار تن کالا صادر شده که 125 هزار تن بیشتر از سال قبل بوده است.

طلوعیان اضافه کرد: مقصد صادراتی محصولات گلستان هم کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، عراق و افغانستان بوده و عمده کالاهای صادراتی هم شامل پلی استایرن، پنیر، سیمان، ید، خرما رنگ و رب گوجه فرنگی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: با توجه به بازگشایی مرز اینچه برون و برقراری حمل و نقل جاده ای امیدواریم که این گشایش سبب توسعه صادرات استان شده و در ماه های آتی عدد صادراتی استان افزایش یابد.

وی گفت: تا پایان مهرماه سال جاری، پنج هزار و 400 تن واردات داشتیم که ارزش آن 22 میلیون دلار بوده و به لحاظ وزن نسبت به سال قبل 20 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 79 میلیون دلاری کالا از گلستان/واردات 20 درصد افزایش یافت

صادرات 79 میلیون دلاری کالا از گلستان/واردات 20 درصد افزایش یافت