مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 16:452021-10-24دانش

تاثیر شیوع کرونا بر جذب دانشجویان بین المللی چه بود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از دو سال قبل به این سو، تمامی روند ها و کلان روند های ملی و بین المللی کشور ها داشت و یکی از این حوزه ها، - ایران با توسعه زیست بوم نوآوری جذب دانشجویان را توسعه می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از دو سال قبل به این سو، تمامی روند ها و کلان روند های ملی و بین المللی کشور ها داشت و یکی از این حوزه ها، مهاجرت های علمی، فناورانه و دانشجویی بود که تحت تاثیر قرار گرفت.

آن طور که محمد هوشی پژوهشگر حوزه مهاجرت عنوان می کند، در پی شیوع کرونا، بسیاری از کشور هایی که به عنوان مقصد نخست مهاجرتی مطرح بودند، جایگاه خود را از دست دادند.

تلاش ها برای مقابله با کاهش روند مهاجرت های دانشجوییبر اساس آمار های رصدخانه مهاجرت ایران، بیش از 75 درصد از بازار مهاجرت اروپا در شرایط کرونا دست خوش نوساناتی شد و کشور هایی مانند آلمان، اسپانیا، فرانسه و سایر کشور های اروپایی که جذاب ترین مقاصد مهاجرتی محسوب می شدند، جایگاه خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اتخاذ رویکرد های مختلف کشور ها در برابر شیوع ویروس کرونا و تلاش برای جلوگیری از کاهش روند مهاجرت های بین المللی ادامه می دهد: این کشور ها و مراکز اموزش عالی شان تلاش کردند تا در برابر این بحران رویکرد هایی را به کار ببندند که در راستای دفع چالش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر شیوع کرونا بر جذب دانشجویان بین المللی چه بود؟

تاثیر شیوع کرونا بر جذب دانشجویان بین المللی چه بود؟