مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 14:452021-10-24بين الملل

زلمی خلیلزاد: آمریکایی ها باید راضی باشند که به رغم پایان بد، جنگ افغانستان تمام شد


نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان در اولین مصاحبه بعد از استعفا، از خروج غیرمسئولانه واشنگتن از این کشور پس از 20 سال اشغالگری دفاع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، زلمی خلیلزاد دیپلمات آمریکایی در اولین مصاحبه خود پس از کناره گیری از سمت نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان، از توافقنامه خروج موسوم به توافق دوحه که وی با طالبان مذاکره کرد و در نهایت به خروج بی برنامه و غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان پس از 20 سال اشغالگری منتهی شد، دفاع کرد.

  وی به برنامه  فیس دِ نیشن شبکه سی بی اس نیوز گفت که وی با سمت و سوی سیاست کنونی دولت بایدن در مسئله افغانستان مخالفت کرد.

خلیلزاد در این مصاحبه که در چند بخش پخش خواهد شد، گفت: یکی از دلایلی که من دولت را ترک کردم این است که بحث آنطور که باید بر اساس واقعیت ها و حقایق مربوط به آنچه اتفاق افتاده، آنچه در حال رخ دادن است و گزینه های جایگزین، نبود.

نشریه ویک به نقل از سی بی اس نیوز گزارش داد مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا با طالبان به طور مستقیم از بایدن انتقاد نکرد، اما تاکید کرد که توافقنامه خروج قرار بود بر اساس شرایط و نه بر اساس تاریخی در تقویم باشد.

دولت بایدن برای توجیه خروج بی برنامه خود که انتقادات زیادی را برانگیخت، ادعا می کند که برنامه های خروج آمریکا از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلمی خلیلزاد: آمریکایی ها باید راضی باشند که به رغم پایان بد، جنگ افغانستان تمام شد

زلمی خلیلزاد: آمریکایی ها باید راضی باشند که به رغم پایان بد، جنگ افغانستان تمام شد