مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 12:152021-10-24سياسي

با وجود فشارها به سراغ پایه پولی نرفتیم


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش می شود با همکاری مجلس بودجه سال 1401 بدون کسری تدوین شود و نیازی به استقراض و خلق پول نباشد.

- به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، سید مسعود میرکاظمی در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی گفت: اطلاعات مناسب و ضروری باید بیش از گذشته پایه و اساس برنامه ریزی ها، حرکت ها و تصمیم گیری های مسئولین کشور قرار بگیرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه کشور به سمت تغییرات اساسی در ساختار بودجه حرکت می کند افزود: در گذشته زیرساخت های فراوانی در جای جای کشور ایجاد شده اما اثر لازم بر متغیرهای کلان اقتصادی و بهبود معیشت مردم نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: منابع محدود کشور باید منابع به صورت اثربخش استفاده شود، به عبارت دیگر این منابع باید منجر به افزایش رشد اقتصادی شود.

میرکاظمی به زخم کهنه مشکلات ساختاری بودجه و تاکید چندباره مقام معظم رهبری بر حل این معضل اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم در اولین بودجه خود تغییرات بنیادین را اعمال خواهد کرد؛ البته در این مسیر مجلس تاکنون همکاری و همراهی بسیار خوبی داشته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه اساسی ترین محور حرکت در سال 1401 برنامه ریزی بر اساس رشد اقتصادی با محوریت بهره وری خواهد بود، گفت: ظرفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وجود فشارها به سراغ پایه پولی نرفتیم

با وجود فشارها به سراغ پایه پولی نرفتیم