مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 10:402021-10-24اقتصادي

کرونا چند کارگر را بیکار کرد؟


گسترش کرونا در کشور نه تنها به صاحبان بسیاری از مشاغل لطمه زد و کسب و کارهای خدماتی را با وقفه روبرو کرد بلکه به بیکاری و از بین رفتن کسب و کار بیش از 900 هزار کارگر در کشور انجامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیوع بیماری کرونا باعث بیکاری بخشی اعظمی از مشاغل در سراسر دنیا شد و کشور ما هم از آن مستثنا نبود، به نحوی که بسیاری از کسب وکارها دچار مشکل شدند و از آنجا که اقتصاد ایران عمدتا بر پایه بخش خدمات استوار است، مشاغل خدماتی بیشترین آسیب از کرونا را متحمل شدند و بیکاری در این رشته شغلها بیشتر بود.

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر می گوید: گسترش ویروس کرونا موجب از بین رفتن کسب و کار 900 هزار کارگر در کشور شده است.

وی می گوید: این تعداد کارگر در این مدت از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شده اند و خانه کارگر ایران در راستای حقوق کارگران مطالبات آنها را پیگیری می کند.

آنطور که صادقی گفته خانه کارگر درخصوص واکسیناسیون کارگران به کمک دولت شتافته و روزانه 800 نفر از کارگران صنوف مختلف در خانه کارگر تهران واکسینه می شوند و اکیپ هایی با استقرار در مترو و دیگر نقاط کار واکسیناسیون کارگران را دنبال می کنند.

آخرین وضعیت اشتغال در ایران بیانگر روند رو به رشد بیکاران است؛ به نحوی که در تابستان امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته و همچنین بهار سال جار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چند کارگر را بیکار کرد؟

کرونا چند کارگر را بیکار کرد؟