مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-24پزشكي

شیوع مشکلات جنسی در بیماران قلبی /کاهش کیفیت زندگی زناشویی


یک جراح و متخصص اورولوژی، در ارتباط با سلامت جنسی در بیماران قلبی عروقی، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید آراسته با اشاره به عوامل خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی گفت: نداشتن علامت دلیل بر سلامت قلب نیست و شناختن عوامل مؤثر در بروز بیماری های قلبی گام نخست در حفظ سلامت قلب است.

استعمال دخانیات، دیابت، فشارخون بالا، چاقی، نداشتن فعالیت بدنی، میزان کم HDL (کمتر از 40 میلی گرم در دسی لیتر)، سابقه خانوادگی ابتلای زودرس به بیماری های قلبی، و افزایش سن (در مردان از 45 سالگی به بعد و در زنان از 55 سالگی به بعد) علت های شناخته شده در بروز بیماری های قلبی اند.

وی افزود: در بیماران قلبی اختلال در عملکرد جنسی و کاهش فعالیت جنسی شایع است و این موضوع بر کیفیت زندگی زناشویی ایشان اثر سو می گذارد.

کاهش یا از دست رفتن میل جنسی در بیماران قلبی به دلایل ترس از وقوع سکته و مرگ ناگهانی طی رابطه جنسی، تفسیر تغییرات جسمی (افزایش ضربان قلب و تنفس) طی رابطه جنسی به عنوان علائم قلبی و افسردگی بعد از حمله قلبی، اتفاق می افتد.

وی برخی از اختلالات عملکرد جنسی را عامل هشدار دهنده بیماری های قلبی عروقی دانست و یادآور شد: آسیب عروقی در اثر تصلب شرایین و افزایش فشارخون سبب اختلال نعوظ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع مشکلات جنسی در بیماران قلبی /کاهش کیفیت زندگی زناشویی

شیوع مشکلات جنسی در بیماران قلبی /کاهش کیفیت زندگی زناشویی