مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 22:152021-10-23بين الملل

طالبان در حال کوچ اجباری هزاره های افغانستان است


طالبان هزاران نفر از شهروندان هزاره افغانستان را مجبور به کوچ از خانه و زمین خود در شمال و جنوب افغانستان کرده اند.

- دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی در این ارتباط گفته است که کوچ اجباری از سوی طالبان به معنای مجازات جمعی و بر خلاف قوانین بین المللی است.

گفته شده بسیاری از افرادی که مجبور به کوچ اجباری شدند، از شیعیان هزاره و دیگران نیز افراد مرتبط با دولت سابق افغانستان هستند که زمین و خانه های آنها نیز اغلب توسط حامیان طالبان تصرف شده است.

این کوچ اجباری به طور عمده در پنج ولایت افغانستان شامل قندهار، هلمند، اوروزگان در جنوب، دایکندی در مرکز و ولایت بلخ در شمال افغانستان صورت گرفته و دیده بان حقوق با اتکا به مداراک و گفت وگو با ساکنان محلی گزارش داده است: طالبان از زمان به قدرت رسیدن در ماه اوت شمار بسیاری از هزاره ها و دیگر ساکنان این پنج ولایت را وادار کرده تا خانه و کاشانه و مزارع خود را ترک کنند.

این دستور، معمولاً با یک ضرب الاجل چند روزه همراه است و قربانیان، هیچ راهی برای شکایت از این تصمیم و دفاع از حق مالکیت خود ندارند.

پاتریشیا گاسمن ، مدیر آسیایی دیده بان حقوق بشر در ارتباط با کوچ اجباری شهروندان افغانستان از سوی طالبان می گوید: طالبان هزاره ها و دیگران را که عقاید قومی و سیاسی دارند و مخالف طالبان هستند به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان در حال کوچ اجباری هزاره های افغانستان است

طالبان در حال کوچ اجباری هزاره های افغانستان است