مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 19:552021-10-23سياسي

حاجی بابایی: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور نیاز به کمک فوری دارند


رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود، عنوان کرد: حدود 40میلیون نفر از جمعیت کشور نیاز به کمک فوری و آنی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع یارانه های پنهان با حضور حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ؛ محمدقسیم عثمانی رییس عالی نظارت سازمان حساب رسی کشور ؛ میثم هاشم خانی تحلیل گر اقتصادی و سعیده زمانی خبرنگار اقتصادی از و مصرف کنندگان به شمار می آید.

مهمترین بحثی که در مسئله یارانه ها مطرح می شود، یارانه انرژی و یارانه مربوط به کالاهای اساسی است که یارانه پنهان شمرده شده که به چشم نمی آیند و جامعه بر این باور است که یک روند عادی است، لیکن در رابطه با یارانه به معنای عام آن، می توان گفت کل جامعه به نوعی از یارانه های عام استفاده می کنند.

وی افزود: هدفمندی یارانه به معنای بررسی درست برای پرداخت یارانه به افراد دهک پایین و کم درآمد است.

حاجی بابایی بیان کرد که در یک سال مالی بودجه کشور 938هزار میلیارد تومان است و یارانه یک هزار و پنچاه هزار میلیارد تومان با نفت 50دلار است.

  وی تصریح کرد: در دهک های ده گانه در سال 1388 از صد در صد ، دهک اول 1،3دهم درصد؛ دهک دوم 3،8دهم درصد؛ دهک سوم 4،1 دهم درصد؛ دهک چهارم 5


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجی بابایی: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور نیاز به کمک فوری دارند

حاجی بابایی: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور نیاز به کمک فوری دارند