مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 19:502021-10-23بين الملل

انتقاد وزیرخارجه سابق یونان از توافق دفاعی با فرانسه و آمریکا


وزیر خارجه سابق یونان اعلام کرد که امضای توافقنامه های دفاعی یونان با فرانسه و ایالات متحده می تواند به طور بالقوه این کشور را درگیر کند.

- به نقل از اسپوتنیک، نیکوس کوتزیاس ، وزیر خارجه سابق یونان در گفتگویی با روزنامه نیا اگناتیا اعلام کرد که امضای توافقنامه های دفاعی یونان با فرانسه و ایالات متحده می تواند به طور بالقوه این کشور را درگیر روسیه، چین و جهان عرب کند.

وزیر خارجه سابق یونان امضای توافقنامه همکاری های دفاعی با آمریکا و توافقنامه دفاعی و امنیتی با فرانسه را تسلیم بدون قید و شرط خواند و گفت: یونان باید یک سیاست خارجی چند بعدی مستقل داشته باشد و زمانی که غرب و شرق با یکدیگر درگیر هستند، یک میانجی باشد و به عنوان یک داور عمل کند.

به گفته این دیپلمات، آتن با این اعتقاد با آمریکا موافقنامه دفاعی امضا کرد که ایالات متحده آماده حمایت از یونان در مقابله با آنکارا به به عنوان دشمن مشترک است، در حالی که اولویت های واشنگتن در جای دیگری قرار دارد.

او گفت: سئوال این است که دشمن کیست؟ آیا آمریکا پایگاه هایی برای ضربه زدن به ترکیه در یونان ایجاد می کند یا برای جلوگیری از وارد کردن ضربه های موذیانه ترکیه است؟ خیر، منظور آنها روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد وزیرخارجه سابق یونان از توافق دفاعی با فرانسه و آمریکا

انتقاد وزیرخارجه سابق یونان از توافق دفاعی با فرانسه و آمریکا